Library.tdpu.uz   Elektron majmua   eDarslik.tdpu.uz   asofaviy ta`lim   Pedagog   Kirish      



TOSHKENT DAVLAT
PEDAGOGIKA UNIVERSITETI

Xorijiy qituvchi va talabalar bilan ishlovchi qituvchilar uchun eslatma

Mustaqillik tufayli oxirgi yillarda Αzbekistonning yetakchi universitetlari qatori Toshkent davlat pedagogika universitetining ham Yevropa va Osiyo mamlakatlari talim muassasalari bilan aloqalari tobora rivojlanib bormoqda. Bu fakt OΑMTV Xalqaro aloqalar blimining 2006 yildagi OΑYU faoliyati byicha qilgan hisobotida z aksini topgan. Unda TDPU bu sohada yaxshi faoliyat olib borayotgan universitetlar qatoridan rin olgan. Bunga universitetimizning Koreya Respublikasining 10dan ortiq universitetlari, Yevropaning qator universitetlari, Misrning ikki universiteti bilan hamkorlik aloqalariga ega ekani, Yevropa Ittifoqining TEMPUS loyihasi byicha nomi chiqqani dalil bla oladi. Bundan tashqari bizga har quv yilida 2-3 xorijiy talaba shartnoma asosida qishga qabul qilinayotgani, bizning talaba va yosh qituvchilarimiz esa xorijda malaka oshirib qaytayotganini ham qshish mumkin. Ayni paytda talabalarimizga chet ellik professor-qituvchilar ham dars berib kelmoqdalar.

Umuman olganda, xalqaro aloqalar sohasida olib borayotgan faoliyatimizda jiddiy kamchiliklar blmasada, lekin bu bilan hamma ishlar joyida ekan, degan xulosa qilmaslik kerak. Asosiy kamchiliklardan biri bu chet ellik talabalar, shu jumladan xorijiy qituvchilar bilan ishlashda yl qyilayotgan etiborsizlik va loqaydlik. Αtgan 2006-2007 quv yili buning yorqin misoli bldi. Chunki shu yili koreyalik ikki talaba birinchi kursning ikkinchi semestriga qishga kelmasdan vatanlariga jnab ketdilar. Ushbu holatda buning sababi ularning davomati va shartnoma pulini tlamaganlari bldi, deb bahona qilindi. Aslida esa, masalaning ildizi bu ikki yoshning kursdoshlari orasida z rinlarini topishlariga va zlashib olishlariga tashqi tasir, aniqrogi yon-atrofdagilar etiborining yetarli blmaganida blsa kerak. Bunday voqealarning takrorlanishi, szsiz, universitet uchun yoqimsiz holdir va xorijiy talabalar safining kpayishiga salbiy tasir krsatishi aniq.. Bu quv yilida qabul qilingan xorijliklar ham qishdan qiynalayotganlarini va sessiyadan juda xavotirda ekanlarini aytib, murojaat qilmoqdalar. Ularning kollektivga kirishib ketishlariga nimalardir tsqinlik qilayotgani malum blmoqda. Bundan xulosa qilgan holda, chet ellik talabalarga etibor va munosabatni qayta krib chiqish kerakka xshaydi. Boshqacha qilib aytganda, bunday salbiy hollar universitetimiz tgrisida notgri tasavvur paydo qilmasin, deb ylaymiz.

Aksincha, xorijliklar bilan ular xoh talaba blsin, xoh qituvchi blsin shunday ish olib borish kerakki, ular z yurtlariga Αzbekiston, xalqimiz, qolaversa, universitetimiz tgrisida faqat yaxshi taassurotlar, ijobiy fikr bilan qaytib, vatandoshlarini bizda qishga davat etsinlar.

Aytilganlardan kelib chiqib, quyidagilarga etibor berilishini sraymiz:

1. Chet ellik talabalarning xorijiy valyuta tlab qiyotgani... va zlariga nisbatan alohida etibor kutishlari.

2. Odatda, ularning, uzrli sabablarga kra, qishga kechroq kirishishlari talablarni bajarishda qiyinchilik tugdiradi.

3. Αzbek yoki rus tilini tegishlicha bilmaslik ham ularda qrquv va ishonchsizlik hissini uygotishi mumkin.

4. Xorijiy talabalarni yosh qituvchi va alochi talaba bilan ularning qishi va turmushi byicha kelib chiquvchi muammolarni bartaraf etishda yordam berish uchun biriktirib qyilsa, maqsadga muvofiq blar edi.

5. Ular zlarini kollektivdan tashqarida deb his etmasliklarini taminlashga harakat qilish kerak

6. Xorijiy talabalar bilimini baholash, imtihon olishda ushbu eslatmani yana bir karra yodga olish.

10 dekabr 2016 yil, O`qilgan:5887

Xabar qoldirish

Agar Sizda universitetimiz faoliyati bo`yicha masalalar/muammolar,
ariza, shikoyat yoki takliflar bo`lsa
virtual qabulxona
orqali qoldirishingiz mumkin

Ushbu sahifa bo`yicha fikringizni esa quyida qoldirishingiz mumkin



Ismi sharifingiz:

E-mail:

Fikringiz :
Ximoya kodini kiriting :


  • Pedagogikadan savol

    Ta`lim va tarbiya qaysi yondashuv asosida to`laqonli amalga oshadi?

    Javob: O`quvchini ijodiy yondashishi, didaktik malaka, tashkilotchilik, konstruktiv texnikalari orqali

So`nggi yangiliklar

Foydali manbalar