|   library.tdpu.uz   |   majmua.tdpu.uz   |   eDarslik.tdpu.uz   |   asofaviy ta`lim   |   Pedagog   |   Ota-onalar uchun   |   Kirish   |      


Xorijiy î‘qituvchi va talabalar bilan ishlovchi î‘qituvchilar uchun eslatma

Mustaqillik tufayli oxirgi yillarda Αzbekistonning yetakchi universitetlari qatori Toshkent davlat pedagogika universitetining ham Yevropa va Osiyo mamlakatlari ta’lim muassasalari bilan aloqalari tobora rivojlanib bormoqda. Bu fakt OΑMTV Xalqaro aloqalar bî‘limining 2006 yildagi OΑYU faoliyati bî‘yicha qilgan hisobotida î‘z aksini topgan. Unda TDPU bu sohada yaxshi faoliyat olib borayotgan universitetlar qatoridan î‘rin olgan. Bunga universitetimizning Koreya Respublikasining 10dan ortiq universitetlari, Yevropaning qator universitetlari, Misrning ikki universiteti bilan hamkorlik aloqalariga ega ekani, Yevropa Ittifoqining TEMPUS loyihasi bî‘yicha nomi chiqqani dalil bî‘la oladi. Bundan tashqari bizga har î‘quv yilida 2-3 xorijiy talaba shartnoma asosida î‘qishga qabul qilinayotgani, bizning talaba va yosh î‘qituvchilarimiz esa xorijda malaka oshirib qaytayotganini ham qî‘shish mumkin. Ayni paytda talabalarimizga chet ellik professor-î‘qituvchilar ham dars berib kelmoqdalar.

Umuman olganda, xalqaro aloqalar sohasida olib borayotgan faoliyatimizda jiddiy kamchiliklar bî‘lmasada, lekin bu bilan hamma ishlar joyida ekan, degan xulosa qilmaslik kerak. Asosiy kamchiliklardan biri bu chet ellik talabalar, shu jumladan xorijiy î‘qituvchilar bilan ishlashda yî‘l qî‘yilayotgan e’tiborsizlik va loqaydlik. Αtgan 2006-2007 î‘quv yili buning yorqin misoli bî‘ldi. Chunki shu yili koreyalik ikki talaba birinchi kursning ikkinchi semestriga î‘qishga kelmasdan vatanlariga jî‘nab ketdilar. Ushbu holatda buning sababi ularning davomati va shartnoma pulini tî‘lamaganlari bî‘ldi, deb bahona qilindi. Aslida esa, masalaning ildizi bu ikki yoshning kursdoshlari orasida î‘z î‘rinlarini topishlariga va î‘zlashib olishlariga tashqi ta’sir, aniqrog‘i yon-atrofdagilar e’tiborining yetarli bî‘lmaganida bî‘lsa kerak. Bunday voqealarning takrorlanishi, sî‘zsiz, universitet uchun yoqimsiz holdir va xorijiy talabalar safining kî‘payishiga salbiy ta’sir kî‘rsatishi aniq.. Bu î‘quv yilida qabul qilingan xorijliklar ham î‘qishdan qiynalayotganlarini va sessiyadan juda xavotirda ekanlarini aytib, murojaat qilmoqdalar. Ularning kollektivga kirishib ketishlariga nimalardir tî‘sqinlik qilayotgani ma’lum bî‘lmoqda. Bundan xulosa qilgan holda, chet ellik talabalarga e’tibor va munosabatni qayta kî‘rib chiqish kerakka î‘xshaydi. Boshqacha qilib aytganda, bunday salbiy hollar universitetimiz tî‘g‘risida notî‘g‘ri tasavvur paydo qilmasin, deb î‘ylaymiz.

Aksincha, xorijliklar bilan ular xoh talaba bî‘lsin, xoh î‘qituvchi bî‘lsin shunday ish olib borish kerakki, ular î‘z yurtlariga Αzbekiston, xalqimiz, qolaversa, universitetimiz tî‘g‘risida faqat yaxshi taassurotlar, ijobiy fikr bilan qaytib, vatandoshlarini bizda î‘qishga da’vat etsinlar.

Aytilganlardan kelib chiqib, quyidagilarga e’tibor berilishini sî‘raymiz:

1. Chet ellik talabalarning xorijiy valyuta tî‘lab î‘qiyotgani... va î‘zlariga nisbatan alohida e’tibor kutishlari.

2. Odatda, ularning, uzrli sabablarga kî‘ra, î‘qishga kechroq kirishishlari talablarni bajarishda qiyinchilik tug‘diradi.

3. Αzbek yoki rus tilini tegishlicha bilmaslik ham ularda qî‘rquv va ishonchsizlik hissini uyg‘otishi mumkin.

4. Xorijiy talabalarni yosh î‘qituvchi va a’lochi talaba bilan ularning î‘qishi va turmushi bî‘yicha kelib chiquvchi muammolarni bartaraf etishda yordam berish uchun biriktirib qî‘yilsa, maqsadga muvofiq bî‘lar edi.

5. Ular î‘zlarini kollektivdan tashqarida deb his etmasliklarini ta’minlashga harakat qilish kerak

6. Xorijiy talabalar bilimini baholash, imtihon olishda ushbu eslatmani yana bir karra yodga olish.

10 dekabr 2016 yil, O`qilgan:6066

Xabar qoldirish

Agar Sizda universitetimiz faoliyati bo`yicha masalalar/muammolar,
ariza, shikoyat yoki takliflar bo`lsa
virtual qabulxona
orqali qoldirishingiz mumkin

Ushbu sahifa bo`yicha fikringizni esa quyida qoldirishingiz mumkin



Ismi sharifingiz:

E-mail:

Fikringiz :
Ximoya kodini kiriting :


  • Pedagogikadan savol

    Pedagogik nazokatning me`yoriga qaysilar kiradi?

    Javob: Ixtisoslik sohasidagi burch, pedagogik adolat, ixtisoslikka doir vijdon, izzat nafs, pedagogik oriyat

So`nggi yangiliklar

Foydali manbalar




Đĺéňčíă ÂÓÇîâ




Bizning loyihalar