Foydali manbalar













OTM web-reytingi

O‘zbekiston respublikasi xalq ta’limi vazirligi faoliyatini takomillashtirish to‘g‘risida

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining
Qarori
O‘zbekiston respublikasi xalq ta’limi vazirligi faoliyatini takomillashtirish to‘g‘risida
(Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 2017 y.)






O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «Maktabgacha ta’lim tizimi boshqaruvini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida» 2017 yil 30 sentyabrdagi PF-5198-son Farmoniga muvofiq Xalq ta’limi vazirligining maktabgacha yoshdagi bolalarning sifatli ta’lim-tarbiyasini tashkil etish va ularni har tomonlama intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy rivojlantirish vazifalari yangi tuzilgan Maktabgacha ta’lim vazirligi zimmasiga yuklatildi.

Xalq ta’limi tizimida davlat boshqaruvini takomillashtirish, vazirlik faoliyatini umumiy o‘rta va maktabdan tashqari ta’lim tizimini rivojlantirishga yo‘naltirish, ta’limning boshqaruv organlari faoliyati samaradorligini hamda mas’uliyatini oshirish, o‘quv-tarbiya jarayoniga ilg‘or pedagogik va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini samarali joriy etish orqali ta’lim sifatini ta’minlash maqsadida:

1. Quyidagilar O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining asosiy vazifalari va faoliyati yo‘nalishlari etib belgilansin:

birinchidan, xalq ta’limi tizimini rivojlantirishga qaratilgan yagona davlat siyosatini amalga oshirish, umumiy o‘rta va maktabdan tashqari ta’limni har tomonlama rivojlantirish, o‘quvchilarning bilimi va ma’naviy-axloqiy darajasini yanada yuksaltirish;

ikkinchidan, o‘rta ta’lim maktablari hamda o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari o‘rtasida o‘zaro integratsiyani ta’minlash orqali 11 yillik o‘rta ta’limni joriy etish bo‘yicha tashkiliy-metodik tadbirlar tizimini amalga oshirish;

uchinchidan, umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 10-11-sinf o‘quvchilariga kasb-hunar o‘rgatish hamda umumiy o‘rta ta’limning davlat ta’lim standartlariga va maktabdan tashqari ta’limga qo‘yiladigan davlat talablariga muvofiq xalq ta’limi muassasalari faoliyatini muvofiqlashtirish hamda o‘quvchilarga kasb-hunar o‘rgatishda metodik rahbarlik qilish;

to‘rtinchidan, umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida chet tillarini o‘qitish samaradorligini ta’minlash, o‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va mehnat ta’limini yaxshilash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish;

beshinchidan, o‘quv-tarbiya jarayoniga o‘qitishning zamonaviy ilg‘or shakllarini, yangi pedagogik va axborot texnologiyalarini, o‘quvchilarning o‘quv, psixologik va jismoniy yuklamasini optimallashtirishni hisobga olgan holda ta’lim-tarbiyaning samarali shakllari va usullarini joriy etish;

oltinchidan, mazmun va sifat jihatidan xalqaro talablarga javob beradigan, ilg‘or pedagogik va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qo‘llagan holda yangilangan o‘quv reja va dasturlarga muvofiq ishlab chiqilgan o‘quv va o‘quv-metodik adabiyotlarning yangi avlodi yaratilishi va nashr etilishini tashkil qilish;

yettinchidan, mehribonlik uylari faoliyatini takomillashtirish, ota-onalar qarovisiz qolgan bolalarning ijtimoiy-psixologik reabilitatsiyasini va huquqiy himoya qilinishini ta’minlash, ularning ijtimoiy-mehnat ko‘nikmalarini hosil qilishiga va jamiyatga uyg‘unlashuviga ko‘maklashish;

sakkizinchidan, rivojlanishida turli nuqsonlari bo‘lgan hamda davolanishga va sog‘lomlashtirishga muhtoj bo‘lgan bolalarning (shu jumladan inklyuziv) ijtimoiy kafolatlarini ta’minlovchi chora-tadbirlar samaradorligini yanada oshirish, ularning ta’lim-tarbiya olishlari uchun moslashuv muhitini yaratish, imkoniyatlari cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari (maktablar, maktab-internatlar) faoliyatini muvofiqlashtirish;

to‘qqizinchidan, xalq ta’limi muassasalarida O‘zbekiston yoshlar ittifoqi bo‘limlari faoliyatini samarali yo‘lga qo‘yish orqali o‘quvchilarni umuminsoniy qadriyatlar, yuksak ma’naviyat, insonparvarlik ruhida tarbiyalash, ularning qalbi va ongiga mustaqillik g‘oyalarini yanada chuqur singdirish, «ommaviy madaniyat» ko‘rinishidagi yot g‘oyalarga qarshi immunitetni mustahkamlash;

o‘ninchidan, umumiy o‘rta va maktabdan tashqari ta’lim muassasalari tomonidan davlat ta’lim standartlari va talablari bajarilishining tizimli monitoringini olib borish;

o‘n birinchidan, ta’lim muassasalarida byudjet mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanishni hamda byudjet intizomiga rioya etishni ta’minlash;

o‘n ikkinchidan, ta’lim muassasalarida bino va inshootlardan samarali foydalanish ishlarini muvofiqlashtirish va monitoringini olib borish.

2. Quyidagilar:

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining tashkiliy tuzilmasi 1-ilovaga* muvofiq;

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi markaziy apparatining boshqaruv xodimlari cheklangan soni 68 nafardan iborat bo‘lgan tuzilmasi 2-ilovaga* muvofiq;

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining tuzilmasi 3-ilovaga* muvofiq;

viloyatlar xalq ta’limi boshqarmalarining namunaviy tuzilmasi 4-ilovaga* muvofiq;

Toshkent shahar xalq ta’limi bosh boshqarmasining tuzilmasi 5-ilovaga* muvofiq;

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi Respublika ta’lim markazining tuzilmasi 6-ilovaga* muvofiq;

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazining tuzilmasi 7-ilovaga* muvofiq;

tuman (shahar) xalq ta’limi bo‘limlarining namunaviy tuzilmasi 8-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.

3. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vaziriga O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi markaziy apparati va hududiy xalq ta’limi boshqaruvi idoralari tuzilmasiga xodimlarning cheklangan umumiy soni doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.

4. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi xodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish markaziy instituti A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaxassis xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti deb qayta nomlansin.

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaxassis xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti tuzilmasi 9-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.

* 1 — 9-ilovalar rus tilidagi matnda berilgan.

Mazkur Institut xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaxassis xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish bo‘yicha tayanch ta’lim muassasasi hisoblansin.

5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir oy muddatda:

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi to‘g‘risida Nizomni;

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi Respublika ta’lim markazining ustavini;

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazining ustavini;

A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaxassis xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutining ustavini tasdiqlasin.

6. Belgilansinki, Respublika ta’lim markazi hamda O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazi metodistlari mehnatiga haq to‘lash Toshkent shahar xalq ta’limi bosh boshqarmasi metodistlari uchun belgilangan mehnatga haq to‘lash shartlari asosida, mukofotlash hamda moddiy yordam ko‘rsatish esa Xalq ta’limi vazirligi xodimlari uchun belgilangan tartibda amalga oshiriladi.

7. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi bir oy muddatda:

Toshkent shahar xalq ta’limi bosh boshqarmasi va viloyatlar xalq ta’limi boshqarmalari to‘g‘risidagi nizomlarni;

tuman (shahar)xalq ta’limi bo‘limlari to‘g‘risidagi namunaviy nizomni tasdiqlasin.

8. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi bir oy muddatda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlasin.

9. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi faoliyatini takomillashtirish to‘g‘risida» 2017 yil 8 avgustdagi PQ-3180-son qarori o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.

10. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar haqida bir oy muddatda Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

11. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchisi A.N. Yunusxodjaev va O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi vaziri U.I. Inoyatov zimmasiga yuklansin

24 oktyabr 2017 yil, 1,500
Yuldasheva D.


Elektron ta`lim resurslari


Bizning loyihalar


©2018 Toshkent Davlat pedagogika universiteti .
Saytdagi ma'lumotlardan foydalanilganda saytga ilova ko`rsating.
Xato topsangiz e-mail:siteadmin@tdpu.uz xabar bering